Z uwagi na ustawienia prywatności nie wszystkie dane tego użytkownika są widoczne

Portal Poemax jest prowadzony we współpracy ze stowarzyszeniem Salon Literacki

Nazywam się: Paweł D.

Trochę o mnie: Nazywam się Paweł Dunal. Maluję i od czasu do czasu piszę.

Dołączyłem do serwisu ponieważ: Bo dziewczyny.

Ilość odsłon: 8698

Komentarze

marzec 07, 2020 23:46

Mocne. :)

marzec 07, 2020 21:57

Carpenter przewidział trolling:
https://www.youtube.com/watch?v=Esy-776wcIo

marzec 01, 2020 19:02

Paweł. dobra!
Faktycznie ta dyskusja, dobiega końca. I nie mam ci za złe, wcale.
Pozdrawiam.

marzec 01, 2020 17:47

U mnie Twoje wiersze nie wywołują odczuć metafizycznych, widzę tylko źle napisane wiersze?! W których nie chce Ci się odrobinę pomyśleć, żeby doprecyzować przekaz?!

marzec 01, 2020 17:43

Dlaczego? Bo, np. w wierszu "Dym" chciałeś pisać o obracającym się dymie, a wyszło, że piszesz o unoszącym się niebie. Nic tam nie ma sensu, po prostu, to tylko źle napisany wiersz, ponieważ nie zastanawiasz się nad tym co piszesz, wyrzucisz coś z siebie i stwierdzasz, że jest dobre. Nie chce mi się już dyskutować, to nie ma sensu.

marzec 01, 2020 16:55

Grendlanię dodam-:)

Każdy człowiek jest taki sam, ale jego charakter jest inny.
Poprzez - wyklętą z kotylionu - kartę i inne charaktery, mrówka z mrowiska udała się w swoją podróż.

Jeszcze raz pozdrawiam

marzec 01, 2020 16:39

Paweł!!
Zgadzam się z Tobą!!
Poezja Leśmiana - i jej wpływ artystyczny na ogół!? światopoglądu - miała znaczący wpływ

Ja też... ,czasami go czytam - nie tylko Jego.
.
.
.

Czyli mam rozumieć, cytuję Ciebie:
"Krytyka Twoich wierszy nie dotyczy treści, a formy, składni, logiki....

Twoja krytyka ma zamiar odprozaicznić treść moich wierszy , ostatniego też, tak?

A co z dziwnością? , która ( w pewnym sensie ) powinna wywołać ( w moim mniemaniu ) w czytelniku uczucia meta fizyczne!?
w przeciwieństwie do schematowego myślenia-:)

W przeciwnienstwie do Leśmiana - Ja ( jako autor ) dążę do absolutu-:) Może to!? , Tobie wyda się dziwne....

Co ci mówi!? - "Czysta forma" Witkacego.
Z resztą on był - jednym z wielu przyjaciół - Leśmiana!? ( i nie tylko on)
.
.

Nawet jeśli.... treść wyjęta z całości tego konceptu wiersza, nie trafia do pewnych czytelników, to piękno i trafność metafor ( według mnie!? ) dojdzie w końcu, do jakiegoś grona!

Bo ludzie kalecy -:) ( być może to Ja ) POPRZEZ NIEZWYKŁY CHARAKTER - sfery poezji !? ( nie samej) - próbują przekroczyć własne ograniczenia-:))

Istne-:)) - dance macabre!

Słowa pulsują, nabrzmiewają i żyją!
To tyle.

P.s. - Stachury nie czytałem.

Pozdrowionka







marzec 01, 2020 16:38

Paweł!!
Zgadzam się z Tobą!!
Poezja Leśmiana - i jej wpływ artystyczny na ogół!? światopoglądu - miała znaczący wpływ

Ja też... ,czasami go czytam - nie tylko Jego.
.
.
.

Czyli mam rozumieć, cytuję Ciebie:
"Krytyka Twoich wierszy nie dotyczy treści, a formy, składni, logiki....

Twoja krytyka ma zamiar odprozaicznić treść moich wierszy , ostatniego też, tak?

A co z dziwnością? , która ( w pewnym sensie ) powinna wywołać ( w moim mniemaniu ) w czytelniku uczucia meta fizyczne!?
w przeciwieństwie do schematowego myślenia-:)

W przeciwnienstwie do Leśmiana - Ja ( jako autor ) dążę do absolutu-:) Może to!? , Tobie wyda się dziwne....

Co ci mówi!? - "Czysta forma" Witkacego.
Z resztą on był - jednym z wielu przyjaciół - Leśmiana!? ( i nie tylko on)
.
.

Nawet jeśli.... treść wyjęta z całości tego konceptu wiersza, nie trafia do pewnych czytelników, to piękno i trafność metafor ( według mnie!? ) dojdzie w końcu, do jakiegoś grona!

Bo ludzie kalecy -:) ( być może to Ja ) POPRZEZ NIEZWYKŁY CHARAKTER - sfery poezji !? ( nie samej) - próbują przekroczyć własne ograniczenia-:))

Istne-:)) - dance macabre!

Słowa pulsują, nabrzmiewają i żyją!
To tyle.

P.s. - Stachury nie czytałem.

Pozdrowionka







marzec 01, 2020 14:41

Tak, ale on pisał po polsku, rozumiesz? Pomimo całej niezwykłości leśmianowskiego języka, to nadal pozostaje piękną polszczyzną, podobnie rzecz ma się ze Stachurą, dlatego to są tak trudno przekładalni na inne języki poeci, trzeba mieć nie lada kompetencje, żeby przetłumaczyć Leśmiana i Stachurę, natomiast Polak rozumie ich, choćby intuicyjnie, ponieważ oni pisali polszczyzną, znali ją na wskroś, dlatego mogli sobie ją dowolnie lepić, przycinać, składać, ale tak, że to miało ręce i nogi i sens. Jak czytam Twoje teksty to one sensu nie mają, w komentarzach piszesz, że chciałeś opowiedzieć o dymie, natomiast z wiersza wynika, że mówisz zupełnie o czym innym. Wszyscy wiemy czym są neologizmy i inne środki wyrazu, jak zauważyłeś, Leśmian tworzył w tym duchu. Naprawdę sądzisz, że musisz mi to tłumaczyć? Tłumaczysz mi założenia artystyczne poety, który żył i zmarł ok 100 lat temu. W swoim czasie zaczytywałem się Leśmianem, i nadal do niego zaglądam, nie musisz mi go tłumaczyć. Krytyka Twoich wierszy nie dotyczy treści, a formy, składni, logiki...

marzec 01, 2020 13:03

Hej Paweł.
Cieszę się ,że ta dysputa ( być może) nabrała ( nabiera) rozmachu.Powiadasz, że to nie ma żadnego związku z gramatyką - języka polskiego.

Zacytuję ci jeszcze Leśmiana:

"Typy ludzkie, które dotychczas milczały, zaczynają przemawiać - pisać wiersze, powieści - dyktować poglądy na sztukę"

Oraz to:

„Poeci zawsze wróżą - zawsze wyprzedzają swój wiek i swoje otoczenie”

Więc uważam za słuszne, że Ów autor - tej epoki będącej w tzw "'strefie mas " przeciwstawiał się przeciętności, tamtejszej współczesności.

Wkradły się neologizmy, tworzone przez Leśmiana oraz tzw morfemy, leksemy. Już nie wspomnę o prefiksach,sufiksach czy interfiksach.

To tyle Paweł...Nic już nie dodam.

Pozdrawiam Ciebie serdecznie