RozaR
Do kobiety
Tobie też
Napisano manifest
Przeczytałaś wolność
A chodziło o zawiść
Twoje oddanie
Nazwano kurzą posługą
A twego mężczyznę
Gnuśnym oprawcą
Haczykiem okazały się
Prawa podstawowe
A te ziarno co zgniło
Lecz plon wydało - przemilczano
Sprawny adwokat
Mówi do twojego ja
Otwiera szeroko drzwi
Byś odeszła
Ilość odsłon: 6414
Komentarze
Paweł 'Contigo' Bil...
maj 31, 2017 23:36
RozaR - dziękuję za tę deklarację. Tak sobie myślę, że powinniśmy częściej szukać rzeczy, które nas łączą.
Przy okazji: Herbert to zdecydowanie jeden z moich mistrzów.
Ryszelie - niby masz rację, ale Lenka dobrze wypunktowała tę "subtelną" różnicę. Poza tym całkowicie się z Tobą zgadzam: oceniajmy wartość artystyczną wiersza, a nie zawarte w nim poglądy (oczywiście o ile nie są niezgodne z prawem i naszym regulaminem). Pozdrawiam Cię serdecznie.
RozaR
maj 31, 2017 15:30
. Dla mnie ten wiersz jest właśnie poezją . Uwielbiam czytać podobne teksty, mniej lub bardziej oczywiste.
Dobrym przykładem jest Herbert który pisał z pewnej perspektywy no i w komunizmie więc nie mógł być dosadny.
Jednak on ale też i Hemar mieli jeszcze bardziej skrystalizowane poglądy niż ja .
Zgadzam się też że ten portal nie jest miejscem do przepychanek politycznych.
Tylko że ten wiersz nie jest polityczny- ja jej nie widzę .
Postaram się jednak by ograniczyć pod moimi wierszami dyskusję ideową .
Proponuję i teraz zakończyć wszelakie spory bo zrobiło się nieprzyjemnie .
ryszelie
maj 31, 2017 15:26
Lena - dla mnie poezja (o ile w ogóle moje pisanie jest poezją, w co wątpię) też jest "tylko narzędziem" za pomocą której opisuję swoje wrażenia, swoje obserwacje i przemyślenia. To "tylko narzędzie" za pomocą którego wyrażam coś od siebie. Nic więcej. RozaR używa swego narzędzia do prezentowania swoich poglądów politycznych. Ja tylko proszę, byśmy oceniali wartość, jakość i sposób używania tego narzędzia a nie przekonania polityczne Autora. Powtórzę - chętnie poczytam dobrze i sprawnie napisaną poezję polityczną, bo ma ona w sobie wielką wartość. Poezja polityczna oczywiście.
Z szacunkiem - ryszelie
Lena Pelowska
maj 31, 2017 15:17
@ryszelie. Pomiędzy zdaniem - poezja jest narzędziem, a zdaniem - poezja jest tylko narzędziem - jest ogromna różnica. Pozdrawiam
David przez fau
maj 31, 2017 14:54
Rozar, jeśli chcesz "merytorycznej" dyskusji pod tym co nazwałeś wierszem , to Paweł Podlipniak właśnie to zrobił. Z treścią mogę podyskutować na fejsie, ale tu (na poemax'ie) chodzi o lirykę i sposoby przekazu ...a Ty walisz propagandę, w dodatku jak chłop krowie na rowie... i z błędami __
Redaktorów już zniechęciłeś __co chcesz jeszcze osiągnąć?
...pozostawiasz po sobie "te ziarno co zgniło" ;)
ryszelie
maj 31, 2017 14:33
Poezja - tak mi się wydaje - dla każdego jest narzędziem. Dla jednego to narzędzie za pomocą której wyznaje miłość, ktoś inny za pomocą narzędzia poezji opowiada o mieście. Poezja jest narzędziem do opisywania świata przez pryzmat swojej wrażliwości, doświadczenia. Tak mi się wydaje.
Robi to za pomocą poezji, przy użyciu poezji, poezja jest środkiem, narzędziem.
Poezja była, jest i będzie także narzędziem wykorzystywanym do prezentowania poglądów politycznych, do agitki, do propagandy. Robił to Majakowski, robił Broniewski, robi Wencel czy Rymkiewicz.
RozaR też to robi. Ale proszę - oceniajmy kogoś pod kątem WARTOŚCI pisanych przez niego tekstów a nie przeciw i dla kogo ten ktoś pisze.
Ja na przykład bardzo chętnie poczytałbym sprawną poezję polityczną. Bez względu na kolor sztandarów.
Z szacunkiem - ryszelie
Paweł 'Contigo' Bil...
maj 31, 2017 14:01
"Poezja jest dla Ciebie tylko narzędziem" - moim zdaniem Lena trafiła w sedno, ja też zaczynam mieć takie wrażenie. A my chcielibyśmy tu widzieć wiersze pisane z chęci _poetyckiej_ ekspresji, a nie - politycznej. Każdy z nas wyznaje jakieś wartości i ma jakieś poglądy polityczne, ale nie zmieniajmy tego portalu w trybunę do ich głoszenia.
Lena Pelowska
maj 31, 2017 11:45
Rozar, to nie jest portal dla Ciebie. Twoja propaganda nie znalazła odbiorców, a poezja jest dla Ciebie tylko narzędziem. Nie masz do niej serca. Powinniśmy się rozstać. Taki cywilizowany lewacki rozwód, ok?
Milo w likwidacji
maj 31, 2017 11:29
miarkuj się, bo polecisz.
pijacy lub węże?
nie podoba ci się opinia naszego krytyka, to zawsze możesz pożegnać się grzecznie. co więcej, mam wrażenie, że nie będzie po tym wydarzeniu wielkiej żałoby. to ostrzeżenie jest ostateczne.
RozaR
maj 31, 2017 11:06
. Tak żeby było wiadomo co w tym wierszu jest i dlaczego powstał.
Wiersz jest odpowiedzią na propagandę oraz kreację świadomości która trwa już od dobrych 80 lat.
W tym wypadku jest to o propagandzie skierowanej do kobiet . Czy ktoś pamięta traktorzystki i pseudo wyzwolenie kobiet w komunizmie. Późniejsze manifesty wyzwalały coraz bardziej kobietę i odciągały od rodziny i małżeństwa. Piszę nie o wyzwoleniu kobiet i walki o prawa ale o tej podłej propagandzie która powołuje się na prawa podstawowe ale z drugiej strony niszczy kobietę i to co kobiece.
W ostatnich latach walka o prawa kobiet przybrały mocniejszy -lewicowy front. A ja twierdzę i nie tylko ja - że jest to ta sama podła manipulacja co propaganda rewolucyjna która w efekcie niszczy a nie wyzwala.
Wiersz opisuje zjawisko o którym niewielu ma pojęcie – też tutaj. A jest to rzecz niezwykle istotna społecznie jak nie fundamentalna która zmienia poważnie przyszłość .
Jak ktoś uważa że zawarte w tym wierszu tezy nie są prawdą to niech merytorycznie się wykaże .
Pluć potrafią najlepiej pijacy pod budką albo jadem węże.